A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Játék a 007-es jegyében: A Live and Let Die platformokra szabott világa

A 007-es James Bond film alapján készült Live and Let Die című játék születésének hátterét, játékmenetét és platformonkénti változatait járja körül ez a videó, miközben érdekes fejlesztői kulisszatitkokra és anomáliákra derít fényt.

Ebben az elemzésben egy klasszikus videojáték kerül górcső alá, amely Roger Moore ikonikus 007-es bemutatkozó filmjéhez kapcsolódik. A Domark által kiadott, a James Bond franchise-ból táplálkozó Live and Let Die játékot eredetileg az 1988-as Commodore 64-re fejlesztették, de később több más platformon is elérhetővé vált.

A fejlesztést érdekes körülmények között fejezték be: egy már létező, Aquablast nevű játékot jelentős átalakításokkal és a 007-es licenc hozzáadásával vittek piacra. Az alkotók közötti kommunikációs hiányosságok is fényre derültek: az egyes dokumentációk és a játék doboza eltérő helyszíneket említ, ami további rejtélyeket vet fel. A játékmenet középpontjában a híres louisianai motorcsónakos üldözés áll, de különféle edzőpályákon és tájékoztató pályákon is próbára teszik a játékosokat.

A videó szóba hozza a játék különböző verzióit: megnézhetjük, hogy milyen eltérések vannak az Amstrad CPC, ZX Spectrum, Amiga és Atari ST portok között. Terítékre kerülnek a pályák kihívásai, az ellenségek és akadályok változatossága, valamint a grafikai és zenei különbségek is.

Egy rejtélyes felfedezés is napvilágra kerül: felvetődik a kérdés, hogy a játék újrakiadásán valóban a megfelelő képernyőfotókat használták-e, vagy netalán az eredeti Aquablastból származó képeket tették a borítóra. S végül felmerül a nosztalgia és a minőség szerepe a ’80-as évek játékai kapcsán, amelyek a gamer közösség emlékképeiben élnek tovább.