Képzeld el, hogy egy akcióval és parkour elemekkel teli VR-kaland közepén találod magad, ahol az ügyességeden, a gyorsaságodon és a problémamegoldó képességeden is múlik, hogy átjutsz-e az egyre furcsább akadályokon. A Reach VR demójában a játékos egy változatos világban mozog, amely egyszerre idézi meg a Mirror’s Edge és a Blood and Truth hangulatát, miközben váratlan gravitációs zavarok és különös ellenfelek színesítik az élményt.
Felszín feletti városrészeken, szédítő magasságokban, valamint földalatti, rejtett templomokban is haladnunk kell, ahol folyamatosan új mozgásformák és képességek nyílnak meg előttünk. Többféle harci szituáció, íjjal való célzás, közelharc, sőt, különleges eszközök – például dobópajzs vagy gyógyító gombák – is szerepelnek a játékmenetben.
A demó során a történet meglepő fordulatokat vesz, különösen akkor, amikor a gravitációval kapcsolatos anomáliák egy újfajta játékmechanikát hoznak be. A vizuális stílus inkább rajzfilmes, mint realisztikus, de a veszély érzetét és az izgalmas élményeket ez nem csorbítja.
Külön említést érdemelnek a rejtélyes fejtörők, a parkour-jellegű ugrások és a változatos ellenfelek, amelyek között emberi és gépi karakterek egyaránt megtalálhatók. Végül a szereplők között felbukkan egy furcsa robotfigura, Atlas, aki újabb kihívásokat állít a játékos elé – és néhány bizarr kérdést is felvet a világ működéséről.