A Hell Is Us egyedi megközelítéssel kínálja az akció-kaland műfaj rajongóinak a szabadság élményét, teljesen mellőzve a hagyományos térképet, küldetésjelölőket vagy feladatlistákat. A játék egy olyan világba kalauzol, ahol minden felfedezés és nyomozás a játékos ösztöneire és odafigyelésére van bízva, így az irányított történetvezetés helyett a saját élmények kialakítása kerül előtérbe.
A cselekmény a kitalált Hidea régióban játszódik, a polomok és sebaniaiak közötti polgárháború árnyékában. A brutális erőszak, a szembenálló frakciók között dúló véres leszámolások és a misztikus, szellemszerű szörnyek jelenléte sajátos hangulati mélységet kölcsönöz a világnak. A játékmenet során sorsokat befolyásoló vagy épp mellékszálakat megnyitó döntésekkel is találkozhatunk, melyek valódi következményekkel járnak a környezetre és a szereplőkre.
Hidea múltja, öröksége, fájdalmas eseményei és a főhős Remy családi története fokozatosan bontakozik ki. Ezek nemcsak a világ sötét oldalát, hanem a szereplők belső motivációit is mélyítik, miközben a játék központi kérdései mentén vezetnek. A történet kihívásokkal teli felfedezésre és kreatív problémamegoldásra ösztönöz, ahol a környezet, a karakterek és a véletlenszerűen fellelt tárgyak mind-mind fontos nyomokat rejtenek.
A harcrendszer a soulslike műfaj elemeit vegyíti gyors és agresszív ütközetekkel, ahol az életerő kezelésében újfajta dinamikát találhatunk. Különböző fegyverek, képességek és a madárszerű drón fontos szerepet játszanak, de ezek egyedi szabályai és korlátai is megjelennek. A kihívások között a főellenfelek, különleges ellenségek és zárt területek által támasztott akadályok is helyet kapnak.