A korai számítógépes korszakban a szoftvermásolás elleni harc egyik izgalmas fegyvere a különböző másolásvédelem volt, amelyet változatos módszerekkel igyekeztek kijátszhatatlanná tenni. Ennek ellenére kreatív felhasználók és fejlesztők mindig újabb trükkökkel próbálták áthidalni a korlátokat – ezek közül kiemelkedett az ISEPIC cartridge megjelenése.
Az ISEPIC egy 1985-ben piacra került eszköz, amely lehetővé tette a Commodore 64 memóriájának teljes pillanatfelvételét, így megkerülve a szoftverek védelmét és visszatöltve a programot bármelyik állapotából. Külön érdekesség, hogy a működése nemcsak a másolásvédelmet tette hatástalanná, de akár olyan játékmentéseket is lehetővé tett, amelyekre az adott játék eredetileg nem kínált lehetőséget.
A folyamat minden lépése összetettebb annál, mint amit egy egyszerű szoftvermásoló tudott volna elérni: egy külön kapcsolóval rendelkező cartridge, dedikált RAM chip, szoftveres menürendszer és precíz időzítés kellett hozzá. Nem minden játék és program esetén működött tökéletesen, de az egyetlen menetben betöltött „single load” szoftvereknél különösen hatékony megoldást kínált.
Felmerül az izgalmas kérdés: hogyan sikerült egy mindössze 2 kilobájt SRAM-ot tartalmazó eszközzel az egész C64 állapotát menteni, és mire lehet ezt használni? Milyen technikai korlátok adódtak, és miért lehetett kikerülni a szoftveres védelmeket hardveres trükközéssel? Ezekről a kérdésekről, a technológiai háttérről és a régi játékok világáról is képet kaphatunk.