A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 7 perc

Iridis Alpha: a Commodore 64 pszichedelikus dimenzióváltó lövöldözős játéka

Az Iridis Alpha nemcsak reflexeket, hanem stratégiai gondolkodást is kívánt. Két dimenzió, összetett szabályok és neonfényű káosz vártak a játékosokra.

Az Iridis Alpha a Commodore 64 korszakának egyik legkülönlegesebb lövöldözős játéka volt, amely nem csak gyors reflexeket, hanem komoly gondolkodást is igényelt. A játék elsőre szokványos oldalnézetes lövöldözős játéknak tűnhetett, de hamar kiderült, hogy egy komplex, kaleidoszkópszerű élmény várja a játékost.

Egyedülálló módon két dimenzióban, két párhuzamos világban kellett egyszerre helytállni, folyamatosan váltogatva a nézőpontokat, miközben az entrópia fenyegetése állandó nyomást gyakorolt a játékosra. Az erőforrások kezelése, a szinte meditatív ritmus és az állandó mozgás bonyolult tánca teremtette meg a játék sajátos atmoszféráját.

Az ellenségek groteszk és szürreális formái, a vibráló neonlátványvilág és a futurisztikus hangzásvilág mind ráerősítettek arra, hogy az Iridis Alpha messze túlmutatott a kor szokványos arcade játékain. Rejtett bónuszként extra minijátékok és kísérleti demók is meglepték a kíváncsi játékosokat, és a játék hátterében egy misztikus sci-fi történet húzódott.

Sokan túl összetettnek vagy szokatlannak találták, de másokat éppen ezek a rétegek és furcsaságok ragadtak magukkal. Akárhogy is, az Iridis Alpha alapjaiban formálta át a lövöldözős játékokról alkotott képet az 1980-as évek végén.