Digitális világunkban egyre inkább megfigyelhető az a jelenség, hogy a kisgyermekek már egészen fiatal korban saját táblagépet vagy okoseszközt használnak. Ez a szokás jelentősen átalakítja a gyermekek tanulási és fejlődési folyamatait.
Tanulmányok szerint rohamosan nő azoknak a gyermekeknek a száma, akik már három-öt éves korukban rendszeresen használják ezeket az eszközöket. Felmerül a kérdés, hogy milyen hatással van a folyamatos képernyőhasználat a gyerekek olvasási és írási képességeire, valamint viselkedésére és empátiájára.
A szakértők szerint a képernyő előtt töltött idő csökkentheti a koncentrációs képességet, és negatívan befolyásolhatja a mindennapi társas kapcsolatokat. Egyre többet hallani arról is, hogy növekedhet a technológiai függőség már egészen korai életkorban, emiatt pedig veszélybe kerülhet a gyerekek természetes fejlődése és tanulási képessége.
Hogyan határozhatjuk meg a megfelelő egyensúlyt a digitális és a valós élmények között, miként taníthatunk empátiát és társas készségeket a képernyők világában felnövő gyermekeknek? Ezek a kérdések fontos vitákat indítanak el a társadalomban, és alapvetően meghatározhatják a következő generáció jövőjét.