A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

IO Interactive új Bond-játéka: a First Light és a Hitman öröksége

Az IO Interactive új Bond-játéka, a First Light, izgalmasan vegyíti a Hitman mechanikáit James Bond egyedi stílusával, de vajon mennyire sikerül valóban megragadni a karakter lényegét?

Az IO Interactive munkáját, a Project 007 – First Light játék fejlesztését óriási várakozás övezi, hiszen sokak szerint a stúdió tökéletesen illik a James Bond-univerzumhoz. Azonban a Bond-franchise összetettsége és folyamatos változása számos kihívást tartogat a készítők számára, főleg az ikonikus Hitman mechanikákhoz képest.

A játék fejlesztése során kulcskérdéssé vált, hogy miként lehet átültetni a Hitman gondosan kidolgozott, részletekben gazdag lopakodós játékmenetét egy sokkal impulzívabb, elegánsabb karakterre, mint amilyen 007-es ügynök. A fejlesztők nem csupán Bond mozgását és döntéseit formálták át, hanem teljesen új rendszerrel alkották újra az interakciót a világgal és az ellenségekkel, kiemelve Bond ösztönösségét és sármját. Ez különösen izgalmas lehetőségeket nyit a játékosok számára, akik akár blöfföléssel és társalgással is kijuthatnak szorult helyzeteikből.

Bár az új játék sokban merít a Hitman szellemiségéből, mégsem egyszerűen „Hitman Bond köntösben”. A pályák szerkezete inkább lineáris részekkel egészül ki, amelyek mellett akadnak nyitottabb, kísérletezésre alkalmas területek is. Emellett nagy hangsúly került a társas interakciókra, kreatív megoldások sokaságára és Bond különleges eszközeire – mindazokra az elemekre, melyek a 007-es történetek világát meghatározzák.

A fejlesztők célja egy 360 fokos, komplex Bond-élmény megteremtése, amely nem csak az akcióra fókuszál, hanem a kémkedés, a társalgás és a stílusos szituációkezelés lehetőségeit is kibővíti. A kérdés azonban nyitva marad: vajon sikerül-e ezt a sokrétű élményt ténylegesen átültetni a játékosok kezébe?