Az LGR Halloween tematikájú videójában egy különleges, 90-es évekbeli technológiai érdekességet, a ScreenToyz interaktív képernyővédőt mutatja be, amely a közép-90-es évek e-hulladékai közé tartozik. A terméket egy elektronikai hulladékgyűjtőből szerezte, és már első ránézésre is inkább játéknak, mint hagyományos képernyővédőnek tűnt.
Bemutatásra kerül a Stitch nevű karakter, egy Frankenstein-szerű figura, amely egyedi hardveres vezérlővel működik. A fejlesztés hátterében olyan veteránok álltak, akik korábban neves cégeknél dolgoztak; például a Speak & Spell, az Electronic Arts vagy épp a Creative Labs kötelékében.
Érdekes részletek derülnek ki az 1994-ben alapított Creative Insights cégről, amely jelentős tőkéből indult, de a ScreenToyz termékcsalád alulmaradt a piaci várakozásokhoz képest, és a vállalat hamar csődbe ment. Ennek egyik oka a termékek identitásválsága: egyszerre próbáltak interaktív játékhoz és képernyővédőhöz hasonlítani, de egyik területen sem sikerült maradandót alkotniuk.
A Stitch vezérlő és szoftver működését részletesen bemutatja a videó: fény derül az interaktivitás korlátaira, a hardver felépítésére, miközben szó esik a hasonló termékekről és a 90-es évek képernyővédő trendjeiről.
Több érdekes kérdést is felvet a prezentáció: hol lehet a határ a játék és a képernyővédő között? Valóban megéri egy játékos kütyüre jelentős tőkét áldozni? Hogyan születnek meg, majd buknak el kreatív technológiai vállalkozások?










