A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Intel vs. AMD: Új tuningfunkciók csatája a játékokban

Friss szintetikus és játékbeli teszteken keresztül hasonlítják össze az Intel új 200S Boost, valamint az AMD X3D Turbo tuningfunkcióival ellátott processzorait, miközben felmerül: vajon az újítások elhozzák-e a várt áttörést a játékosok számára?

Egy évvel ezelőtt készült egy átfogó teszt a Ryzen 7 9800X3D és az Intel Core Ultra 9 285K processzorok játékbeli teljesítményéről, amelyben a Ryzen jelentős előnyt mutatott. Azóta az Intel több frissítést adott ki, köztük egy új, egykattintásos tuningopciót, a 200S Boostot, amely ígéretes lehetőséget kínál a teljesítmény növelésére.

A műsorvezető bemutatja a teszteléshez használt hardvereket, például az Asus ROG Maximus Z890 Hero alaplapot, GSkill DDR5 memóriát, és az ROG Astral GeForce RTX 5090 videókártyát. Külön kitér a memória- és órajelek hatására, valamint az egyes tuningfunkciók stabilitására és kockázataira. Ezzel párhuzamosan, az AMD oldalán az X3D Turbo nevű fejlesztés kerül előtérbe, amely bizonyos Ryzen processzorokon kínál hasonló lehetőséget, habár ez sem minden esetben megbízható.

Az összehasonlítás során különféle játékok (például Marvel Rivals, Rainbow Six Siege, Cyberpunk 2077) alatt, többféle grafikai beállítással mérik meg a két CPU teljesítményét, kiemelve, hogy a tuningopciók gyakran csak elhanyagolható változást hoznak. Az elemzés nem csak az átlagos képkockaszámra, hanem az 1%-os minimumokra és a rendszermemória késleltetésére is figyel. Szóba kerül a szilíciumlottó, a platformváltás dilemmája, illetve a különbség a játék- és termelékenységi teljesítmény között.

Végezetül a szerző elgondolkodtató kérdéseket vet fel a platformok jövőjéről, bővíthetőségéről és arról, hogy a legújabb tuningfunkciók valóban áthidalják-e a teljesítménykülönbséget az Intel és az AMD között. Hasznos forrásként ajánlja a Scatterbencher csatornát is azoknak, akik mélyebben érdeklődnek a tuningolás iránt.