Az Intel legújabb videokártya-illesztőprogram frissítéseit járja körül ez az anyag, amelyben a készítő saját tapasztalatain keresztül vizsgálja meg a driverek fejlődését és hatását a játékbeli teljesítményre.
Alapvető kérdésként merül fel, hogy egy középkategóriás rendszer (Ryzen 5 5500, DDR4-3200, Intel B580 grafikus kártya), illetve ennek Intel processzorral szerelt változata mennyit profitál a legfrissebb Intel GPU driverekből. A szerző több ismert játékkal – például Counter Strike 2, Cyberpunk, The Last of Us vagy Stalker 2 – mutatja be, milyen különbségek tapasztalhatók az új és a régi szoftver között, főleg CPU-s korlátok mellett.
Felvetődik, milyen jelentőséggel bír a PCIe generáció, a CPU gyorsasága és a cache mérete az Intel kártyák használata során, különösen összehasonlítva AMD rendszerekkel. Konkrét példákon keresztül bontja ki, hogy hol és mikor látványos a pozitív változás, illetve mikor nem érhető el komoly előrelépés.
Érdekes összehasonlítások születnek arról, miként viszonyulnak egymáshoz különböző grafikus kártyák (például RX 960 XT vs. B580) alacsonyabb kategóriás processzorokkal, valamint, hogy egyes játékokban mennyire sikerül, vagy nem sikerül teljes egészében kihasználni a GPU-t. Az anyag azt is körbejárja, milyen mértékben számít a rendszer konfigurációja a frissítések sikerességében.