Az összehasonlítás középpontjában egy új, középkategóriás grafikus kártya áll, amely 12 GB videómemóriával rendelkezik – ez egyre ritkább jellemző a piacon. Felmerül a kérdés: vajon ez a kártya valóban alternatívát jelent a népszerű modellek mellett?
Több ország és bolt készletei kerülnek szóba, kiemelve a beszerzési nehézségeket, a piaci árakat és az elérhetőség változásait. Különleges hangsúly esik arra, hogy mennyire nehéz beszerezni a modellt, illetve mennyire indokolt a vétel.
A tesztelés során egy népszerű, mindennapi rendszerbe kerül beépítésre, és több mainstream játék teljesítményét vizsgálják, mint például a Counterstrike 2, Doom Eternal, Cyberpunk 2077, The Last of Us, illetve Stalker 2. Nemcsak az fps-értékekre, hanem a videómemória-használatra és az energiafogyasztásra is figyelmet fordítanak.
Külön figyelemre méltó, hogy mennyire eltérően teljesítenek a kártyák különböző videojátékokban: bizonyos esetekben a tesztelt kártya az élre tör, máskor jelentősen lemarad. Kiemelésre kerül az Intel saját képfelskálázó technológiája, összevetve az Nvidia DLSS rendszerével, hangsúlyozva a vizuális különbségeket és az opciók részletességét.
Felmerül az is, hogy a grafikus kártya nemcsak játékra, hanem tartalomkészítésre is jó választás lehet-e, különös tekintettel a médialejátszási képességeire és a drivertámogatás stabilitására.