Az Infiniti márka története több mint három évtizedes múltra tekint vissza, amikor a japán autógyártók beléptek a prémium piacra, hogy felvegyék a versenyt olyan márkákkal, mint a Mercedes-Benz vagy a BMW. Ebben a hullámban jelent meg az Acura és a Lexus is, ám míg ezek közül utóbbi különösen globális sikereket ért el, az Infiniti útja jóval rögösebb lett.
Múltjának fényes időszakai során olyan modellek kerültek piacra, mint a Q45 luxuslimuzin, a G35 sportos szedán vagy az FX SUV, amelyek révén sikerült is jelentős piaci részesedéshez jutniuk, főleg Észak-Amerikában. Külön érdekességként szóba kerül, hogy egykor a Mazda is tervezte saját luxusmárkájának, az Amatinak piacra dobását – ez azonban végül pénzügyi okokból elmaradt.
Napjainkra azonban az Infiniti látványos visszaesést szenvedett el. A jelenlegi kínálatuk mindössze két modellre, a QX60-ra és a QX80-ra szűkült, miközben nem sikerült helytállniuk a rendkívül fontos kompakt luxus-SUV szegmensben sem, annak ellenére, hogy a konkurensek, mint a BMW X3 vagy az Audi Q5, óriási eladásokat produkálnak.
A videó részletesen elemzi a márka hanyatlásának okait: szó esik az eladások radikális csökkenéséről, a profittartalom kérdőjeleiről, valamint a vállalati stratégia hibáiról, például a flottavásárlókra (autókölcsönzők, céges flották) helyezett túlzott fókuszról. A szülővállalat, a Nissan saját nehézségei csak tovább nehezítik a márka helyzetét.
Felmerülnek kulcskérdések a luxusmárkák megítéléséről és az úgynevezett aspirációs értékről, vagyis arról, hogy a vásárlók mennyire tartják kívánatosnak a márka autóit. Vajon képes lehet-e az Infiniti visszanyerni korábbi vonzerejét, vagy a piac teljesen elveszíti az érdeklődését egy ennyire megfakuló brand iránt?










