Egy vadonatúj Ineos Grenadier terepjárót szed szét a csapat, hogy részleteiben felfedezzék, mi teszi ezt a modellt különlegessé a mai SUV-ok között. Felmerül a kérdés, vajon ez a jármű tényleg megmentheti-e a klasszikus, hardcore terepjáró világát, vagy csupán nosztalgiára vágyó milliárdosok játékszere marad?
Az autót szó szerint alkatrészeire szedik, hogy megmutassák, milyen egyedülálló megoldások jellemzik. Kiemelt figyelmet szentelnek a létraváz kialakításának, amelyet a Magnar által fejlesztettek – ugyanaz a cég, amely a G-Wagen vázának is a felelőse. Kiderül, hogyan teszik a speciális bevonatok tartósabbá, javíthatóvá az autó szerkezetét terepen is.
Szóba kerülnek a futómű és hajtáslánc fő elemei, például a traktoroknál is használt Carraro tengelyek, a teljesen zárt, kapcsolható differenciálzárak, illetve a BMW-től származó B58-as motor, amelyet hosszú élettartamra hangoltak. Az alkatrészválasztás logikáját is boncolgatják, vajon lehetséges-e a legjobb partnerektől beszerezni minden fontos darabot?
Az off-road használathoz elengedhetetlen szilárd tengelyes konstrukció vitáját is felvetik, emellett gyakorlati példákon keresztül bemutatják a modern és klasszikus rendszerek közötti különbségeket is. A Grenadier teret ad egy régóta várt retró offroader élménynek, és reflektálnak arra is, hogy vajon a konkurens márkák — például a Toyota vagy a Nissan — mennyiben veszik figyelembe a rajongók igényeit a mai modelleknél.









