Ebben az összeállításban a szerző azokat a független (indie) játékokat mutatja be, amelyek 2025-ben a legnagyobb élményt nyújtották számára. Megosztja, miért éppen a kisebb, egyedi megközelítést alkalmazó játékok maradnak meg benne hosszabb távon, és felveti, hogy a független fejlesztők gyakran mernek nagyobb kockázatot vállalni, mint a nagyobb stúdiók.
Az egyik különleges szereplőként jelenik meg egy narratív szerepjáték, amelyben a 1700-as években egy nekromanta történetét dolgozzák fel. Itt érdekes kérdéseket vet fel a játék a halottak feltámasztásának és az átalakulás rituáléinak részletes bemutatásával. Jellemző, hogy a technikai hibák és a kezelhetőség néha rontanak az élményen, mégis egyedi atmoszférát teremtenek.
Ezután egy lopakodós, fejtörő játékról esik szó, amely főleg kiemelkedő minőségű átvezető videóival, valamint sajátos történetmesélési formáival hívja fel magára a figyelmet. Felmerül, hogy a rejtvények inkább egyféle megoldást kínálnak, szemben a változatosabb taktikai játékokkal.
Az alkotó említ egy rövid, érzelmekkel teli kalandot is, ahol gyermekek szemén keresztül találkozhatunk komoly témákkal, mint PTSD vagy családi krízis. Az érdekes kontraszt a derűs, nyári hangulat és a sötétebb tartalom között húzódik meg.
Szintén felbukkan egy klasszikus szerepjáték újabb változata, amely egy föld alatti világ túlélését, felfedezését helyezi középpontba, miközben különféle társadalmi és morális kérdések is fókuszba kerülnek.
Végül egy határterületet súroló, de alapvetően indie játéknak tekinthető sci-fi túlélőjáték is előkerül, amely az identitás, személyiség és emlékezet témáit boncolgatja több klónnal való interakció során. A videó több olyan címet is előhoz, amelyek a független fejlesztői világ változatosságát és kreativitását hangsúlyozzák, miközben nyitva hagyja a lehetőséget a néző számára további felfedezésekre is.