Az 1989-es Indiana Jones and the Last Crusade kalandjáték egy igazi időutazás az Amiga érába, ahol a floppy lemezek jelentették az élmény kapuját, és a gyerekszobák igazi régészeti lelőhellyé változtak. A klasszikus Lucasfilm SCUMM motorral készült pont-és-kattintós kaland a film cselekményének nyomvonalán halad, Walter Donovan titkos ajánlatától a velencei katakombák rejtélyein át egészen Himmler találkozásáig – minden körítve egy csipetnyi humorral és nosztalgiával.
A részletesen kidolgozott grafika és a változatos játékmenet révén az Amiga-tulajdonosok valóban belekóstolhattak Indiana Jones szerepébe, miközben verbális és akciókkal teli megoldásokat keresve különféle rejtvényeket kellett megoldaniuk. A játék nem bánt könnyedén a rajongókkal: a történet ugyan ismerős, mégis tele van kiszámíthatatlan fordulatokkal és új kihívásokkal, amelyekre a tapasztalt filmnézőknek is mindig oda kell figyelniük.
A hangulatot a szellemes párbeszédek, a filmes átvezető jelenetek és a jellegzetes, ugyanakkor szórakoztató grafikai megoldások fokozzák. Miközben a játékos végighalad a legendás helyszíneken, útját nehéz harcok, szellemes szóváltások, türelmet igénylő diszk-cserélgetések és egyedi rejtvények szegélyezik. Felvetődik a kérdés: mitől válik egy klasszikus film játékváltozata valódi kalanddá a játékos számára?