India az AI fejlődésének élvonalában halad, a felhasználói aktivitás alapján a világ egyik legjelentősebb piacává vált. Egyre több amerikai technológiai vállalat – köztük olyan nevek, mint a Google, az OpenAI, a Meta vagy a Microsoft – fektet be az országban, és kínál kedvezményes, vagy akár ingyenes hozzáférést vezető AI-termékekhez.
Az Egyesült Államok cégei jelentős lehetőségeket látnak Indiában: nemcsak a hatalmas felhasználói tábor, hanem a gyorsan változó használati szokások – például a hangalapú interakciók térhódítása – miatt is. Az adatgyűjtés, valamint az új alkalmazások fejlesztése fontos szempont, hiszen ezzel tovább lehet finomítani a mesterséges intelligencia rendszereket.
Sokan felvetik a kérdést, vajon India miért nem épít fel saját, világszinten versenyképes AI cégeket, illetve alapmodelleket. Bár a hardver és az alapmodellek területén kihívást jelent a nyugati cégekkel versenyezni, az alkalmazásfejlesztés és a felhasználói élmény terén komoly lehetőségek nyílhatnak meg helyi vállalkozások számára.
További izgalmas kérdés, hogyan változhat az AI-piac szerkezete Indiában az amerikai befektetések és az infrastrukturális fejlesztések hatására, és hogy mindezt hogyan használhatja ki az indiai technológiai ökoszisztéma a saját javára.