Kurt Tilmans, a Tony Hawk’s Pro Skater 3 és 4 játék igazgatója betekintést nyújt abba, hogyan születik meg egy új Tony Hawk pálya. A fejlesztési folyamat két fő irányból indul: a tiltott helyszínek – amelyek a valóságban is vágyott, ám gyakran elzárt területek, mint például elhagyatott aquaparkok vagy filmstúdiók – és a fantasztikus terek – ahol a fizikai törvényeket is bátran újragondolják.
A csapat először brainstorminggal áll elő, majd valós életből vett példák, különleges helyszínek adják az inspirációt a pályákhoz. YouTube videók, dél-kaliforniai ikonikus helyek, illetve a profi gördeszkások különleges trükkjei mind ötletekkel szolgálnak, amelyeket később egyedi, játékosbarát mechanikákkal egészítenek ki.
Tony Hawk személyesen is részt vesz az ötletelésben és tesztelésben, hogy a franchise hangulata és szellemisége megmaradjon. Különös hangsúlyt fektetnek arra, hogy minden pályarész külön-külön is izgalmas kombókat kínáljon, és ezek zökkenőmentesen átjárhatóak legyenek. A pályatervezés során a valós helyszíneket „Tony Hawk-architektúrává” formálják, ahol szinte minden elem használható ugrásra vagy trükközésre.
Az ötletek vizsgálatánál fontos szempont, hogy ne ismételjék önmagukat, hanem minden új pálya egyedi identitással és új lehetőségekkel bővítse a játékélményt. A kreativitás határtalan teret szab, így újabb és újabb lehetőségeket kínál a játékosoknak és fejlesztőknek egyaránt.