Sötét, alternatív jövőbe vezet az új, harmadik személyű túlélő-horror játék, melynek világa folyamatosan váltakozik az 1980-as évek ipari Lengyelországa és egy elpusztult, menthetetlen jövő között. A játékos egy „Utazót” irányít, akit a Kollektíva nevezett ki arra, hogy a „változást” – egy poszthumán katasztrófát – kezelje, ami az idővonalat elárasztotta mutáns hibridekkel és árva lelkekkel.
Felkavaró ellenségek várnak, különösen azok, akik elesett társaik testét páncéllá használva újra életre kelnek, hacsak a játékos nem égeti el őket – ez pedig állandó feszültséget és taktikázási kényszert ró a játékosra. Emellett az idő manipulálása újfajta rejtvényeket kínál: felemelhető romos padlók, visszahozható hidak – mindez hozzájárul a háttérben húzódó rejtély kibontakozásához.
A felfedezhető területek szűkösek, ám minden egyes helyszín lehet csapda, vagy épp biztonságos menedék – sokszor csak a pillanat dönti el, mi várja a játékost a következő saroknál. Az inventár menedzsmentje is folyamatos kihívás, kevés a hely, minden döntésnek súlya van, különösen amikor egy-egy fejlesztési pontot kell felhasználni fegyverre vagy túléléshez kapcsolódó speciális képességekre.
A fejlesztők mesterien keverik a horror zsáner meghatározó elemeit: ismerős, mégis örökké bizonytalan környezetek; dohos, fojtogató hangulat; és folyamatosan baljós háttérzene kíséri végig az élményt. A titokzatos történet mellett a játékmenet legnagyobb kérdése, hogy hogyan lehet egy egyszerre ismerős és fenyegető világban helytállni, miközben minden sarkon újabb rejtélyek és veszélyek várnak.
Felvetődik számos filozofikus kérdés: vajon mi értelme ennyi veszélynek, ha a tétek ilyen nagyok? Kivel dolgozik a játékos valójában – számíthat-e bárkire ebben a világban? Mi rejlik a „Kollektíva” szándékai mögött, és mit jelent egy ekkora katasztrófa után rendet tenni az időben és a térben?