Érdekes jelenséget vizsgál a videó: miképpen tudnak bizonyos, több mint 20 éves videojátékok még ma is lenyűgözően és időtlenül jól kinézni, amikor a legtöbb korabeli cím grafikája gyorsan idejétmúlttá vált.
Különféle művészeti irányok és technikai újítások kerülnek fókuszba, legyen szó a Half-Life 2 különleges kelet-európai brutalista atmoszférájáról vagy a Star Wars Rogue Squadron 2 technikai bravúrjairól a GameCube korai korszakában.
A felsorolt játékokat nemcsak a technikai megvalósításuk, hanem a stílusuk, az animációjuk vagy az art design-juk emeli ki a mezőnyből. A Mirror’s Edge letisztult futurista megjelenése, a Street Fighter 3 részletes pixel art karakterei és az Okami hagyományos japán festészetet idéző látványvilága mind azt példázzák, miképpen tud a jól megválasztott művészi koncepció éveken át ellenállni a grafikai technológia gyors ütemű változásainak.
Felmerül a kérdés: vajon a technológia, a művészet vagy a kettő okos ötvözete biztosít időtállóságot egy játék külsejének? A listában feltűnnek még olyan ikonikus címek, mint a Resident Evil remake, a Ninja Gaiden Black és a Tron 2.0, amelyek mind saját eszközeikkel tettek szert vizuális örökérvényűségükre.









