A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Idegesítő játékpillanatok: amikor a szórakozás helyett a frusztráció kerül előtérbe

Rövid áttekintés a legkedveltebb videojátékok olyan fejezeteiről, amelyek az élmény helyett inkább bosszúságot okoznak.

Minden játékrajongó ismeri az érzést, amikor kedvenc játékai olyan bosszantó pillanatokat okoznak, amelyek élvezet helyett csak frusztrációval töltenek el. Ez a videó éppen ezeket az ikonikus játékpillanatokat vizsgálja, amelyek még a legnagyobb kedvencekben is megtalálhatók.

A felvétel elsőként a Final Fantasy 12 egyik legismertebb és legtöbbeket megosztó részére, a Giruvegan kristály bonyolult útvesztőjére fókuszál, amelyet még térképpel sem egyszerű átlátni és végigjárni. Felmerül a kérdés: vajon miért ragaszkodnak néhány játékfejlesztő az ilyen labirintus-szerű pályatervezéshez?

Később a Kingdom Come: Deliverance – a 2025-ös év egyik legkiemelkedőbb játéka – egy rendkívül unalmasnak érzett jelenetét emeli ki, ahol a játékos feladata pusztán bor felszolgálása és beszélgetések végighallgatása, miközben fontos információkhoz juthat, de mindezt meglehetősen passzív módon.

Szó esik arról is, hogy sok játék alkalmaz látótér-csökkentést és teljes sötétségbe boruló szakaszokat, például az Another Crab’s Treasure-ban vagy az Avernum sorozatban, ahol a navigálás rendkívül nehézkes, és kissé öncélúan megnehezített részletek várják a játékost.

A Knights of the Old Republic 2 premierje lassúságával és hosszadalmasságával tűnik ki, hiszen a Peragus-on játszódó bevezető szakasz sokak szerint túlterhelt expozícióval és hosszú vágóképekkel, felvetve a kérdést: hogyan lehet jól elindítani egy történetet anélkül, hogy untatnánk a játékost?

Végül a Via Blacksmith Wukong egyik fejezete, amely túl hosszúra sikeredett és emiatt fárasztóvá válik, ismét új nézőpontot hoz, ezúttal a pályaszerkesztés, bejárhatóság és játékritmus problémáira mutatva rá.

Az egyes példák alapos bemutatása közben az is kiderül, vajon mitől válik egy játékrészlet idegesítővé, és hogyan lehetne ezeket a hibákat elkerülni vagy orvosolni a jövőben?