Az alkotó elgondolkodik azon, mi történik a Red Dead Redemption 2 madaraival, amikor elrepülnek, miután játékosként megközelítjük vagy elriasztjuk őket. Felveti a kérdést: vajon ezek a madarak ténylegesen eltűnnek, vagy követhető az útvonaluk a játék világában?
Kísérletek során különböző stratégiákat próbál ki, hogy minél tovább követhesse a madarakat a nyílt terepen, például a Heartland Overflow régióban. A tapasztalatokat végigkísérik szerencsétlen balesetek és a mozgás nehézségei, amelyeket a játékban használt karakter, Arthur Morgan lassúsága vagy terepakadályok okoznak.
Több madárfajt — például récéket, gémeket és kardinalist — is igyekszik megfigyelni, figyelembe véve repülési irányukat és viselkedésüket. A madarak néha köröznek, de gyakran egy választott irányba indulnak el, és eltűnnek a térkép szélén.
A videó jelentős része azzal foglalkozik, hogy ezek a játékbeli viselkedések mennyire vannak összhangban a valódi madárvilág természetes reakcióival, például azzal, hogy mekkora távot tesznek meg a récék riadt repülése során. Szakirodalmak és tudományos kutatások is szóba kerülnek, miközben a szerző saját megfigyeléseit vetíti össze a való világ tapasztalataival.
Felmerül az is, hogy a játék fejlesztői — jelen esetben a Rockstar Games — tudatosan alakították-e így a madarak viselkedését, és hogy mennyi szabadságot enged a játék az élővilágnak a virtuális térben. Ezek a témák további kérdéseket vetnek fel a játékfejlesztés és természetábrázolás kapcsolatáról.