A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Hova tart az iPad: Identitáskeresés és innovációs lehetőségek az Apple tablet jövőjében

A videó azt vizsgálja, hogyan változott meg az iPad szerepe és lehetősége az elmúlt 15 évben, és hogy mennyire van még hely az innovációnak az Apple tabletén.

Steve Jobs 2010-es bemutatójától kezdve az iPad mindig is egy egyedi pozícióban állt: hidat képezett az iPhone és a MacBook között, kínálva egy nagyobb, mégis hordozható kijelzőt, iOS-alkalmazásokkal és gyors tárolókapacitással.

Az elmúlt másfél évtized azonban jelentős változásokat hozott az okostelefonok és a laptopok piacán is. A tabletek szerepe ezért folyamatosan változik: a felhasználók egyre többet várnak el az eszközeiktől, miközben maga az iPad mintha identitásválságba került volna. Érdekes kérdéseket vet fel az iPad fejlődésének iránya, különösen az iPadOS és az iOS elkülönítése óta, illetve hogy mennyire éri meg évente váltani az újabb modellekre.

A hardverfejlesztések, például az M5 chip jelentős előrelépést hoznak teljesítményben, ugyanakkor sok felhasználó a mindennapi használat során vajmi keveset érzékel ebből – hiszen levelezés, jegyzetelés, videónézés vagy közösségi média böngészés nem igényel extra erőt. Felmerül a dilemma: vajon tényleg kihasználjuk-e a modern iPadek képességeit, vagy csak a szokásainkat követjük eszközvásárláskor?

Az Apple is saját termékeivel szorongatja a tabletet: a nagyobb és fejlettebb okostelefonok, illetve a ventilátor nélküli, hosszú akkumulátoridővel rendelkező MacBookok mind-mind csökkentik az iPad különlegességét. Kérdés, hogy lesz-e még tere az igazi innovációnak, vagy az iPad, miután kiteljesedett, egyszerűen stagnál tovább.