Az év 13. Halloween különkiadásában egy friss, izgalmas horrorfilm kerül fókuszba, amelynek címe Good Boy. Ez a mű egy kutya szemszögéből mutatja be a történetet, és lehetőséget ad arra, hogy egészen új oldalról ismerjük meg a megszokott kísértetházas sztorit.
Indie, a kutya új otthonba költözik gazdájával egy vidéki családi házba. Az ismeretlen környezetben hamarosan felbukkannak természetfeletti jelenségek, amelyek veszélybe sodorják az embert, akit Indie mindennél jobban szeret. A film erőssége, hogy a történet kizárólag az állat nézőpontjából bontakozik ki, és ezzel egészen szokatlan reakciókat és ösztönös viselkedést tár elénk.
A készítés kulisszatitkaiból is kiderül, mennyire komoly kihívást jelentett egy ilyen elbeszélésmód létrehozása. A rendező saját kutyájával forgatták a filmet, amely több mint egy évet vett igénybe. A történet feszes tempója mellett a vizuális mesélés érvényesül; kevés a párbeszéd, helyette a hangulat és a karakter viselkedése kerül előtérbe.
Az elemzés érinti azt is, mennyire ritka, hogy állat legyen a főszereplő horrorfilmben, és milyen hatást kelt, amikor a megszokott emberi reakciók helyett egy kutya ösztönös érzékelésének lehetünk tanúi. Több másik híres filmszereplő kutyát is említ, például a The Thing, Anatomy of a Fall vagy a Homeward Bound filmekből, így felveti a kérdést: mennyiben változtatja meg az élményt, hogy itt az állat a főszereplő?
Felmerül az is, hogyan hat a vizuális fókusz vagy az ösztönös félelem és gondoskodás motívuma a nézőre, illetve hogy milyen mértékben tudunk kötődni egy olyan karakterhez, akinek korlátozottak a kommunikációs lehetőségei a vásznon.