A kerékpáros közösséget évek óta heves viták övezik a horog nélküli országúti felnik kapcsán, különösen azok biztonsága és teljesítménye miatt. Josh Portner, aki többek között a Bicycle Wheel Technical Committee elnöke is volt, nemrégiben komoly kritikával illette ezt a technológiát, kijelentve, hogy a horog nélküli felnik szerinte csalásnak számítanak.
Egy podcast keretében Portner részletesen ismertette álláspontját: szerinte az ilyen felniknek nincs valódi teljesítményelőnyük, sőt, inkább veszélyesebbek lehetnek, mivel a hibázási lehetőség marginálisan alacsonyabb, és a megfelelő gumiabroncs kiválasztása is nehezebb, mint a hagyományos rendszerek esetén.
Felmerült továbbá a kérdés, hogy a gyártók valóban a felhasználói előnyök miatt állnak-e át a horog nélküli rendszerekre, vagy egyszerűen csak a gyártási költségek csökkentése a valódi motiváció. A kortárs piaci szereplők azonban megosztottak: míg néhány, mint a DTSwiss, megmaradt a hagyományos rendszereknél, mások – például a Hunt vagy a Zipp – aktívan népszerűsítik a horog nélküli felniket és igyekeznek igazolni azok esetleges előnyeit.
A videó részletesen kitér arra is, hogy milyen abroncsszélesség és guminyomás alkalmazható biztonságosan horog nélküli felnik esetén, milyen nemzetközi szabványokat kell figyelembe venni, hogyan változik a piaci kínálat és hogyan reagáltak a különböző márkák a felmerülő biztonsági aggályokra. Külön példákat említenek, mint a 2024-es Tour de France-on felbukkanó új, szélesebb gumik és azok illeszkedése az aktuális trendekhez.