Különleges érdeklődést övez a Horizon Steel Frontiers, amelyet az NCOFT fejleszt a Horizon-univerzumban. A projekt első részleteinek bejelentése sok rajongóban vegyes érzéseket keltett, hiszen maga a stúdió is hangsúlyozta, hogy a játék elsősorban mobil platformokra készül.
Mi áll pontosan emögött a döntés mögött, és miért érinti érzékenyen a közönséget az, hogy a játék nem érkezik PlayStation konzolokra, hanem csak mobilra, illetve PC-re, ott is csak emulált formában? A franchise eddigi történetét és irányát ismerve számos kérdés merül fel a játékmenet, a mechanikák és a technológiai kompromisszumok kapcsán.
Az első trailerek vizuálisan meggyőző jeleneteket és változatos játékmenetet ígérnek: óriási gépszörnyek vadászata, gyors harcok, kooperáció más játékosokkal, sőt, a karakterkészítés testreszabhatósága is előkerül. Sokan Monster Hunter ihletésű harcrendszereket vélnek felfedezni, miközben a világ felépítése és a közösségi tevékenységek, illetve egyedi stratégiai elemek szintén teret kapnak.
Felmerül az a kérdés is, mennyiben marad el a mobilos megvalósítás egy teljes értékű PC-s vagy konzolos MMO-élménytől, és vajon okozhat-e csalódást a rajongói várakozásokhoz képest. A fejlesztői videók alapján sok szempontból úgy tűnhet, a készítők maguk is lelkesek, mégis láthatók azok a pontok is, ahol a mobil platform kihívásai kompromisszumokra kényszeríthetik a koncepcionális gazdagságot. Érdekes kérdés, hogy vajon ki tud-e törni a Horizon Steel Frontiers a mobil MMO-k tipikus korlátai közül.










