A játék második részének első óráiban a történet fókusza Aloy új küldetésére és a világ kibővített játékelemeire helyeződik. Az első benyomások alapján érzékelhető a különbség az előző részhez képest: a fejlesztők rengeteg új mechanikát, eszközt és harcrendszert vezettek be, amelyek tovább színesítik a játékmenetet.
Többek között szó esik arról, hogyan indokolják meg a játékban a felszerelések elvesztését, valamint kreatív módon integrálják a tutorialt is, hiszen ezúttal a főhős, Aloy oktatja társát, Varlt a technológia használatára. A narratívában visszatérő motívumok, például a Far Zenith program, hangsúlyosabb szerepet kapnak, izgalmas kérdéseket vetve fel a világ múltjáról és jövőjéről.
Különösen érdekesnek ígérkezik az új harcrendszer bemutatása, amelyben a készségek elsajátítása és a skillfák jelentősen kibővültek – ez várhatóan nagy változást hoz a lopakodásban, közelharcban és a speciális képességek használatában. A nyitott világ fejlesztésével kapcsolatos elvárások és kérdések is felmerülnek: sikerül-e megragadni a Forbidden West rejtett lehetőségeit, vagy ismét inkább kitöltésre szolgáló tartalmakat kapunk?
A videó első benyomások alapján keresi a választ arra, hogy vajon a történet és a világépítés meghaladja-e az előző játékot, vagy csak a játékmeneten sikerült javítani. Több új gép és feltérképezhető hely is említésre kerül, miközben a főhős maga is érzi a hosszú játékórák és az óriási világ ígéretét. Az összegzés végén továbbra is izgalmas kérdések maradnak megválaszolatlanul, miközben a részletes elemzésre még várni kell.