A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

Hogyan változtatta meg a Diablo az akció-RPG műfajt

A Diablo I megreformálta a szerepjátékok világát, és hosszú távú hatással volt az akció-RPG műfajára sötét hangulatával és egyedi játékmenetével.

A modern videojátékok gyakran nem képesek ugyanazt az élményt nyújtani, mint amelyre a klasszikus címek kapcsán emlékszünk. Sokan visszanyúlnak az idősebb, meghatározó alkotásokhoz, hogy újra átéljék azt a különleges hangulatot – az egyik ilyen mérföldkő a Diablo I, amelyet a Blizzard North fejlesztett és 1997-ben jelentetett meg.

Sok szerepjáték létezett már a kilencvenes évek előtt is, de az akció-RPG műfajt igazán a Diablo teremtette meg. A valós idejű harc, a sötét, elkeseredett atmoszféra, és a véletlenszerűen generált pályák, valamint zsákmányok teljesen új megközelítést jelentettek a műfajban. A játék Tristram elhagyatott falujában indul, ahol a játékosnak emberi karakterek közül választva kell szembenéznie az alvilág borzalmaival.

Különleges figyelmet érdemel a zene, amely már a kezdőképernyőn megteremti a nyugtalanító, baljós hangulatot. A harcok, az első főellenfél – a hírhedt mészáros – váratlanul nehéz kihívást jelent, és a játék folyamatosan azt az érzést kelti, hogy a játékos mindig hátrányban van.

Az innovatív játékmenet és a véletlenszerű zsákmányrendszer hosszú órákra lekötötte a rajongókat. A Diablo szabályrendszere és atmoszférája hatalmas hatást gyakorolt a későbbi akció-szerepjátékokra, sőt, olyan modern játékokban is visszaköszön, mint a Path of Exile vagy a Hades.

A technikai aspektusok is érdekesek: a teljesen szoftveres grafika, az egyszerű telepítés, és az elsők között elérhető online multiplayer mind forradalmiak voltak a maguk idejében. Külön említést érdemel a Battle.net szolgáltatás, amelyet kifejezetten ehhez a játékhoz fejlesztettek először. Ma is léteznek különböző portolási lehetőségek, amelyek révén a Diablo több platformon is elérhető modern körülmények között.