A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 11 perc

Hogyan válik unalmassá a hobbitok világa a Tales of the Shire-ben?

Mit nyújt a Tales of the Shire egy igazi Tolkien-rajongónak, és miért kelt hiányérzetet még a legnagyobb reményekkel indulóknak is?

Egy kalandra hívó Shire újrahódításával kapcsolatos videojátékot vizsgálunk, amely a Hobbit-föld nyugodt világát kívánja átültetni egy gazdálkodós szimulátor keretei közé. A rajongók egyik legnagyobb vágyálma teljesülhetne: egy otthonos, megnyugtató Lord of the Rings-játék, ahol mezőgazdasági tevékenységek és hobbit közösségi élet várja a játékosokat.

Az elemzés kitér a játék fejlesztésének viszontagságaira, többek között a csapat létszámhiányára, tapasztalatlanságára, a kezelési problémákra, valamint a kiadói háttér zűrzavarára. Felmerül a kérdés, hogy miképpen befolyásolják a fejlesztési körülmények egy ilyen nagy múltú franchise végeredményét, és hogyan jelentkezik ez a játékélményben.

A beszámoló részletezi a technikai nehézségeket PC-n és konzolokon, valamint azt, hogyan válnak rutinná vagy éppen unalmasabbá a gazdálkodós játékrendszerek, miközben a megszokott tartalom- és küldetésbőség helyett sokszor időkitöltés és üresjárat jellemzi a játékmenetet. Felvetődik a kérdés, milyen a jó farm-szimulátor kezdése és mi okozza a motiváció elvesztését.

Több játékmechanikát is megvizsgál a szerző: miként működnek a küldetések, a kapcsolatépítés, a növénytermesztés vagy a karakterek közötti interakciók. Emellett előkerül, hogy mennyire számít a márkanév – a Tolkien-univerzum – a játék megítélésében, és hogyan befolyásolja a végeredményt, ha a szórakozás és játékosság helyett a jogkövetés és a márka hű kezelése kerül a középpontba.