Az online kommunikáció és ügyintézésben egyre nagyobb szerepet játszik a mesterséges intelligencia (MI) jelenléte – de mindez nemcsak a hatékonyságról szól. Az interjúban megismerhetjük, hogyan növekszik megdöbbentő ütemben a hangalapú deepfake csalások száma, hogyan kezeli ezt a jelenséget egy erre specializálódott biztonságtechnológiai cég, illetve hol húzódik ma a határ ember és gép között.
Különösen izgalmas, hogy a beszélgetés során felmerülnek olyan, korábban elképzelhetetlen csalási módszerek, mint a mesterséges hangokkal dolgozó támadók mindennapos alkalmazása, illetve az is, hogy az MI mennyire képes a tényleges emberi empátiát utánozni – olyannyira, hogy gyakran a valós ügyfelek is bedőlnek nekik. A technológia fejlődésének sebessége és a támadások tömeges megjelenése új típusú biztonsági kihívásokat teremt.
A beszélgetés azt is körbejárja, hogy mennyire nehéz (szinte lehetetlen) a hétköznapi felhasználóknak és szakembereknek megkülönböztetni a mesterségesen generált és a valódi hangokat. Megtudhatjuk, milyen tudományos és technológiai módszerekkel próbálja a Pindrop azonosítani az MI által létrehozott hang- és videó deepfake-eket, és hogy miközben a csalók folyamatosan fejlődnek, a védelmi rendszereknek is versenyben kell maradniuk velük.
A témában szó esik még arról is, hogyan használják a deepfake-eket például álláspályázatoknál, sőt, hogy az ilyen támadások mennyire érinthetik világszerte az üzleti szférát, kommunikációt, sőt az időseket is. Az interjú végén tovább gondolkodhatunk azon, egy évtized múlva mindennapjaink részévé válik-e, hogy valós idejű eszközök azonosítsák, kivel kommunikálunk valójában – emberrel, engedélyezett MI-bottal vagy épp egy csalóval?