Sok vállalkozás óriási összegeket költ AI-tanácsadásra, de gyakran ugyanazokat a hibákat követik el: azt gondolják, hogy az AI bevezetése csupán eszközök megvásárlásából és néhány útmutató végignézéséből áll. Az előadó rávilágít, hogy az AI sikeres alkalmazásának igazi akadályai a pszichológiai és vállalati kultúrában keresendők.
Különböző csoportokat, úgynevezett ‘avatarokat’ mutat be, akik jellemzően megtalálhatók a munkakörnyezetben: titkos AI-zsenik, kiégett szkeptikusok, AI-tól félők, túlterhelt gondolkodók, a technológia iránt közömbös „dinoszauruszok”, túllihegő lelkesek és a megfelelőség élharcosai. Ezeknek a típusoknak mind eltérő akadályaik és motivációik vannak az adaptációval kapcsolatban.
A prezentációban olyan praktikus stratégiákat és példákat ismerhetünk meg, amelyek segítenek feltárni, hogyan lehet az egyes csoportokat magabiztosan bevonni az AI használatába. Felmerülnek kérdések az ellenállás kezelésével, a csapatszintű motiváció növelésével és az ösztönzés módszereivel kapcsolatban is.
Az előadó kitér a megfelelő eszközök kiválasztására, a biztonsági szempontokra, illetve arra, hogy miért fontos egy világos AI-stratégia kialakítása, és hogyan lehet mérni a változásokat a szervezetben. Ötleteket ad arra is, hogyan lehet valódi üzleti értéket teremteni az AI alkalmazásával, és hogyan válhat a csapat ‘szuperképességekkel’ rendelkező egységgé anélkül, hogy mindez túlterheltté vagy fenyegetetté tenné a dolgozókat.