A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 19 perc

Hogyan válhatsz profi B2B értékesítővé: Tippek és trükkök startup alapítóknak

Az előadásban végigkövethetjük, milyen tipikus hibákat követnek el a kezdő startup alapítók a B2B értékesítés során, és hogyan juthatnak el az első ügyfelektől a professzionális, visszatérő bevételt hozó szerződésekig.

Az előadás a kezdő vállalkozók B2B értékesítési útján segít eligazodni, bemutatva a leggyakoribb hibákat és akadályokat, amelyekkel sokan szembesülnek első eladásaik során. Egy tipikus folyamaton vezeti végig a nézőt: a homályos, hosszúra nyúló dizájnpartnerségektől egészen a hatékony, jól felépített értékesítési folyamathoz, amely már visszatérő bevételt eredményezhet.

Fókuszba kerül a dizájnpartnerségek jellemző problémája, ahol gyakran a cégvezetők túl hosszan és ingyen dolgoznak leendő ügyfelek igényei alapján, anélkül hogy valódi pénzügyi elköteleződést vagy világos célokat kapnának cserébe. Ahelyett, hogy széleskörű megoldásokat fejlesztenének, a szűk, égető problémák felismerésére és gyors, fókuszált termékek megalkotására ösztönöz a prezentáció.

További szakaszokat mutat be a sales folyamatrendszerben, mint a hosszúra nyúló ingyenes próbaverziók, pilóták vagy fizetett tesztek. Kiemeli, miért fontos rövid, célzott időszakokra koncentrálni, irányított elvárásokat megfogalmazni, és már korán beszélni a valódi pénzügyi elköteleződésről.

Az előadás érinti, hogyan lehet zökkenőmentesen áttérni a visszatérő bevételt biztosító szerződésekre, és hogyan lehet leküzdeni az ügyféloldali késlekedéseket, jogi akadályokat vagy elhúzódó döntéshozatalt. Emellett példákat hoz arra, hogyan érdemes belső támogatókat találni, hatékonyan menedzselni a pilot folyamatokat, és mikor alkalmazni a szűkösség érzését az értékesítésben.

Fontos témaként jelenik meg a biztonsági tanúsítványok (pl. SOC 2, HIPAA, ISO 27001) megszerzésének időzítése, illetve az értékesítés és az ügyfélmegtartás közötti kapcsolat megértése, amely a hosszú távú siker záloga lehet.