Az utasszállító repülőgépek kiválasztása egy-egy útvonalra bonyolultabb folyamat, mint elsőre gondolnánk. Bár a forgalom nagysága meghatározó tényező, még számtalan más szempont is közrejátszik: logisztikai, pénzügyi, jogi és munkaügyi kötöttségekkel is számolni kell.
Nagy amerikai légitársaságok, mint például a United Airlines, igen összetett flottával dolgoznak, ami a működési költségeiket jelentősen befolyásolja. Ezzel szemben a diszkont légitársaságok, mint a Southwest vagy a Ryanair, egyetlen géptípusra fókuszálnak a költségek minimalizálása érdekében.
A videó részletesen bemutatja, hogy a regionális járatokon alkalmazott repülőgépek típusválasztása nem csak gazdasági, hanem jogi megfontolásokon is alapul. A szakszervezeti megállapodások, például a ‘scope clause’, szigorú korlátokat állítanak a külsős üzemeltetés és a géppark összetétele elé.
A konkrét példákkal illusztrált elemzés kitér új modellváltozatokra, különleges, mesterségesen létrehozott hibrid típusokra, amelyek pusztán a szabályozás kedvéért születtek. Emellett izgalmas kérdéseket vet fel arról, hogyan alakítják a piaci igények, a tárgyalási pozíciók, illetve technológiai újítások egy légitársaság flottáját és stratégiáját.