Sokan félreértik vagy rosszul ítélik meg a modern játékgrafikák egyik kulcstechnológiáját, az upscalinget, amelyet DLSS, FSR és XCSS néven ismerünk. Ezeknek a technológiáknak a célja, hogy kevesebb erőforrás felhasználásával jobb vagy közel natív minőségű képet jelenítsenek meg, ezzel jelentősen növelve a teljesítményt.
A DLSS-t az Nvidia fejlesztette ki, kiemelkedő AI-alapú megoldásként, amely különösen magas felbontásoknál, például 4K-ban hoz kimagasló képminőséget. Az FSR az AMD válasza, amely eredetileg egyszerűbb, szűrő jellegű algoritmus volt, de a legújabb, mesterséges intelligenciát is használó generációival egyre közelebb került a DLSS szintjéhez.
A videó részletesen kitér a különböző upscaling módszerek gyakorlati előnyeire és hátrányaira is, kiemelve, hogy milyen mértékben változik az élmény és az eredmény a kijelzőn – különösen 1080p, 1440p és 4K felbontás mellett. Felvetődnek olyan kérdések, mint hogy hol érdemes ezeket a technológiákat használni, mikor válhatnak zavaróvá az esetleges képhibák, vagy milyen szerepet játszik a késleltetés növelése vagy csökkentése.
Az Intel XCSS technológiája szintén szóba kerül, mint köztes lehetőség az AMD és az Nvidia megközelítései között. Megvizsgálásra kerül, hogy melyik technológia milyen hardveren működik a legjobban, mik a különbségek az AI-t használó, illetve algoritmus alapú megoldások között, és hogy milyen kompromisszumokat kell elfogadni a jobb teljesítmény eléréséhez.
A videó rámutat arra, hogy a legújabb DLSS verziók már a képkocka-generálást is tartalmazzák, ami ugyan még simább mozgást ígér, de olykor növeli a késleltetést, illetve újfajta képi hibákat is bevezethet. Felmerül a kérdés: mikor éri meg ezt a funkciót bekapcsolni, és mikor érdemes inkább mellőzni a játékélmény miatt?