Sokan tapasztalják, hogy az előre összeszerelt, olcsóbb gamer PC-k teljesítménye elmarad a várakozásoktól. Felmerül a kérdés: elegendő egy letöltés, vagy egy használt, másodlagos videokártya beszerzése ahhoz, hogy sokkal magasabb FPS-t érjünk el?
Felvetődik a lossless scaling technológiája is, amely lehetőséget ad gyengébb hardvereken is a képkockák számának mesterséges növelésére, akár egy, akár két GPU segítségével. Ezzel kapcsolatban számos izgalmas dilemma merül fel: vajon mennyire éri meg egy második, olcsó GPU-t beilleszteni a rendszerbe, és kinél jelenthet ez igazi előrelépést – különösen, ha csak egy RTX 3050 vagy GTX 1650 áll rendelkezésre?
A videó bemutat példákat népszerű játékokban – például a Cyberpunk, a Borderlands 4 vagy a Black Ops 6 – a lossless scaling aktív és inaktív állapota közötti különbségekre. Szó esik az input lagról, a grafikailag jelentkező hibákról, sőt, annak is utánajár, hogy a játékélményt hogyan befolyásolja az FPS növelése, főként kompetitív játékosok számára.
Technikai részleteken túl a videó kitér arra is, hogy az ilyen trükkök melyik játékostípusnak kedveznek igazán, és ki az, akinek érdemes inkább natív FPS-sel játszania. Szóba kerülnek alternatívák, például az FSR vagy a DLSS, valamint a hardveres feltételek és kompromisszumok is, amelyek egy ilyen megoldás mellett felmerülhetnek.