A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 14 perc

Hogyan tett tönkre egy algoritmus egy sikergyanús DIY blogot, és mit tehetünk ilyenkor?

Egy családi DIY blog sikere és bukása a Google algoritmusfrissítések árnyékában: vajon lehet-e újra talpra állni, ha elveszik a forgalmad és bevételed nagy részét?

Képzeld el, hogy a Google siker-sztoriként mutat be, majd az algoritmusfrissítésük másnapján összeomlik a weboldalad forgalma. A történet főszereplői, Morgan és Shawn, évek kemény munkájával építettek fel több blogot, amelyek főleg DIY (csináld magad) lakásfelújítási ötletekre, fából készült tárgyakra és kreatív projektekre koncentráltak.

Az online vállalkozásuk egy ponton virágzott: virális DIY témák, például a mókusoknak készített piknikasztalok megosztása több százezres forgalmat, valamint jelentős hirdetési és partneri bevételeket hozott nekik. Az út azonban nem volt egyenes felfelé: a piaci trendekhez való igazodás és új stratégiák folyamatos keresése alapvetőnek bizonyult.

A fordulópont akkor jött, amikor a Google ‘hasznos tartalom’ algoritmusfrissítése – majd további magfrissítések – szinte egyik napról a másikra elvették oldalaik forgalmának és bevételeinek nagy részét. Ez érzelmileg és anyagilag is komoly veszteség volt: Morgan és családja elveszítette egyik legfontosabb bevételi forrásukat, és megingott önbizalmuk az évek alatt felépített szakmai elismerések ellenére.

A videó arra keresi a választ, hogyan lehet egy Google-alapú üzleti modellt fenntarthatóvá tenni egy ennyire kiszámíthatatlan piacon. Felmerül a kérdés: vajon létezik-e élet egy keresőtől függő vállalkozás után, és hogyan lehet alkalmazkodni és újratervezni a stratégiát egy állandóan változó digitális környezetben?