A Broadway színpadán egyre több hollywoodi sztár jelenik meg, és ezek a produkciók nemcsak szakmai, hanem pénzügyi rekordokat is döntenek. Az idei évadban a George Clooney főszereplésével futó Good Night and Good Luck példátlan heti bevételeket ért el, miközben korábban a musicalek dominanciája volt jellemző.
Különösen érdekes, hogy ezek a darabok nem elsősorban nagyobb közönséget mozgósítanak, hanem a kiemelkedően magas jegyárak révén növelik a profitot. Amikor egy A-listás színész vállal szerepet, a produkciók bátran emelik az árakat, anélkül, hogy félniük kellene a nézőszám visszaesésétől.
A beszélgetés kiemeli, hogy a rövid, 10–15 hetes futamidővel, szupersztárokat felvonultató előadások egyértelműen alacsonyabb kockázatot és viszonylag gyorsabb megtérülést kínálnak a befektetőknek. Ezzel szemben a hagyományos musicalek költségesebbek és hosszabb időt igényelnek a nyereségesség eléréséhez.
Miközben a producerek és befektetők számára szinte kockázatmentes üzlet a sztárokkal dolgozni, maguk a színészek jóval kevesebbet keresnek, mint egy hollywoodi film forgatásán. Felvetődik a kérdés: mi motiválja a kiemelkedő filmsztárokat abban, hogy színpadra lépjenek, és vajon fenntartható-e ez a modell, ha az A-listás szereplők kínálata véges.
Végül szó esik arról is, hogy mennyire számít a kritikai siker egy ilyen produkciónál, vagy kizárólag a sztár jelenléte határozza meg az előadás pénzügyi eredményét és jegyáraira gyakorolt hatását.