A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 42 perc

Hogyan szerezd meg az első befektetőt az ötletedhez startup induláskor

Tapasztalt kockázati tőkebefektetők beszélnek arról, miként érdemes egy induló startupot bemutatni, mire figyelnek az első befektetők, és milyen emberi tényezők vagy szakmai meglátások lehetnek döntőek a legelső tőkebevonás idején.

Az eseményen befektetők és vállalkozók osztják meg tapasztalataikat arról, hogyan érdemes elindítani és bemutatni egy startup ötletet a legkorábbi, úgynevezett inception vagy pre-seed fázisban. Olyan kérdések kerülnek terítékre, mint az első befektető megnyerésének módja, vagy hogy milyen szempontok szerint választanak a sikeres angyalbefektetők és kockázati tőkések kezdeti ötletek között.

Az elhangzó beszélgetések kiemelik, mennyire fontos a vállalkozók egyedi meglátása egy problémáról, illetve hogy a nulláról való indulás – amikor még sem termék, sem vásárló nincs – milyen kihívásokat tartogat. Beszélnek arról is, hogy a nagy cégektől érkező alapítók sokszor az infrastruktúra elvesztésével szembesülnek, illetve hogy a startup-indítás és a megszokott vállalati környezet között mekkora a kontraszt.

Részletesen kitérnek arra is, hogyan próbálják azonosítani a potenciálisan kiemelkedő ötleteket, miért fontos a monopólium lehetősége, van-e jelentősége a vállalkozó tanulmányi vagy szakmai hátterének („pedigree”), valamint hogy milyen típusú kapcsolatok segíthetik a kezdő vállalkozót abban, hogy egyáltalán eljusson a befektetőkhöz. Felmerül az is, milyen iparágakban látják most a legtöbb újdonságot, és hogy a személyes ajánlások, illetve az alapítói hozzáállás mit nyomhat a latban a végső döntéseknél.

Végül a közönség kérdez a konkrét tőkeallokációról az első körökben, a pitchelés helyes fókuszáról, az optimális befektetői partner megtalálásáról és arról, hogy mennyire fontos a helyi jelenlét és a személyes kapcsolatok építése a sikeres induláshoz.