A videó betekintést nyújt a New York Post keresőoptimalizálási (SEO) alapjaiba, különös hangsúlyt helyezve arra, hogy miként teljesít egy nagy online kiadó a Google organikus forgalma és kulcsszavai terén. Megismerhetjük, hogyan érik el havonta a csaknem 38 millió kattintást, illetve milyen szerkezeti megoldásokat alkalmaznak a cikkek címzésében, meta leírásaiban és kulcsszavak kezelésében.
Részletes példán keresztül bemutatásra kerül, milyen stratégiákat használnak a meta elemek, H1/H2 címek és képleírások (alt szövegek) terén, továbbá hogyan járulnak hozzá ezek a jó SEO-hoz. Szót ejtenek arról, miért hasznos, ha a legfontosabb információk kerülnek a cikkek élére, és hogyan könnyíthetik meg ezt a szerkesztők számára a sablonos meta leírások.
Felszínre kerülnek azok a vitatott gyakorlatok is, mint a meta kulcsszavak használata vagy a reklámcímkék (no follow, sponsored) alkalmazása a hivatkozásoknál. Megvizsgálják, hogyan kezeli a New York Post az affiliate linkeket vagy az olyan platformokra mutató hivatkozásokat, mint az Amazon, bemutatva, hogy a forrásmegjelölés és a belső hálózatosítás miért alapfeltétel a weboldalak hitelességében és erősségében a Google szemében.
Érdekes kérdéseket vet fel a videó azzal kapcsolatban, hogy mennyire fontos a multimédiás tartalom, milyen kihasználatlan lehetőségeket rejt a webes alkalmazások fejlesztése egy online kiadónak, és hol húzódhat meg a határ az alapvető SEO-módszerek és az innovatív fejlesztések között. A tematikus átfedések révén összehasonlítás is történik más nagy kiadókkal, így például a The New York Times gyakorlatával, új megközelítési irányokat keresve.