A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 13 perc

Hogyan olvas ki a mesterséges intelligencia üzleti titkokat az álláshirdetésekből?

Megtudhatjuk, hogyan fejti fel a mesterséges intelligencia néhány perc alatt egy vállalat stratégiai irányait pusztán az álláshirdetések elemzésével, és milyen új lehetőségeket nyitnak meg ezek az adatok.

Milyen információ olvasható ki az álláshirdetésekből, ha mesterséges intelligenciával elemezzük őket? A videó rávilágít arra, hogy manapság, az LLM-ek (nagy nyelvi modellek) segítségével már néhány perc alatt feltérképezhető egy vállalat többféle stratégiája.

Az előadó bemutatja, hogyan következtethetünk egy cég termékfejlesztési irányaira, toborzási fókuszaira, sőt gyengeségeire is, pusztán a közzétett álláshirdetésekből. Érdekes kérdésként veti fel: vajon mennyit árulnak el ezek a hirdetések a cég aktuális kihívásairól vagy kulturális sajátosságairól?

Részletes példákon keresztül derül ki, hogyan használható egyszerűen AI-alapú elemzés, legyen az Lovable, ChatGPT vagy Perplexity: ezek az eszközök különböző nézőpontokat kínálnak a vállalat karrier-, B2B stratégiai és termékoldali működésére.

Felmerül az is, mennyire vált értékessé a korábban „triviális”, nyilvánosan elérhető adathalmaz, mint az álláshirdetések, illetve hogyan lehet ezeket felhasználni versenytárs-elemzéshez, befektetői döntésekhez vagy akár saját karriertervezésünkhöz.

A videó új kérdéseket feszeget arra vonatkozóan is, hogy mely egyéb, eddig jelentéktelennek tartott adatok válhatnak a jövőben kulcsfontosságúvá, ahogy az AI fejlődésével egyre mélyebb összefüggéseket tárhatunk fel digitális nyomainkból.