A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 25 perc

Hogyan lettek milliárdosok a South Park alkotói az üzleti érzéküknek köszönhetően?

Trey Parker és Matt Stone, a South Park készítői egyedülálló üzleti érzékkel és kockázatos szerződésekkel érték el a milliárdos státuszt – mindezt úgy, hogy közben egy sor új üzleti modellt is kialakítottak a televíziós tartalomgyártásban.

Az interjú középpontjában Trey Parker és Matt Stone, a South Park készítői állnak, akik fiatalon, 55 és 54 évesen csatlakoztak a milliárdosok táborához. A beszélgetés érinti a szórakoztatóiparban ritka esetet, amikor műsorkészítők, nem pedig vezetők, ilyen vagyont halmoznak fel.

Az újságírók sorra veszik azt a 2007-es, elsőre jelentéktelennek tűnő digitális jogi szerződést, amely végül az internet és streaming térnyerésével aranybányává változott. Kiemelik, hogy a 27. évadot futó sorozat folyamatos népszerűsége és Parkerék rendkívüli üzleti érzéke alapozta meg a sikert.

Megvizsgálják, hogy a South Park alkotói hogyan lettek saját maguk „mini stúdiója”, és hogyan irányították cégüket, a Park County-t, olyan módon, amely garantált, éves bevételeket eredményezett számukra. Szó esik arról is, hogy milyen okos pénzügyi manőverek, kockázatvállalások és újratárgyalt szerződések vitték őket egyre magasabbra.

Érdekes kérdések merülnek fel a streaming jogok és a tévés üzletág átalakulása kapcsán: vajon jó üzlet volt-e a jelenlegi tulajdonosoknak, a Paramount-nak a milliárdos szerződés? Mik az esélyei, hogy más showrunnerek elérik ugyanazt a vagyoni szintet a mai piaci környezetben?

Külön hangsúlyt kap, hogy Parker és Stone más projektekkel, például a Book of Mormon című Broadway-musicallel is jelentős bevételeket generálnak. Végül a beszélgetés végigvezeti a nézőt a produkciós cégük értékesítésének lehetséges jövőbeli dilemmáin, és felveti, ki lehet vajon a következő tévés milliárdos a modern médiapiacon.