A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 10 perc

Hogyan lett sikeres egy kecskebérlő weboldal a piaci rés kihasználásával

Hogyan lehetséges az, hogy egy kecskebérléssel foglalkozó oldal, alig 2000 havi látogatóval, mégis több mint 150 ezer dollárt keres? Bemutatjuk a niche piac meghódításának titkait.

A hiregoats.com esete rávilágít arra, hogy akár egy nagyon alacsony forgalmú weboldalon keresztül is komoly bevételt lehet elérni, ha valaki egy ideális piaci rést talál. Ebben az esetben a kecskebérlés, illetve a kecskés tájgazdálkodás online piacának teljes meghódítása adja a sikertörténet alapját.

Az oldal tulajdonosa egy klasszikusan offline működő vállalkozást digitalizált, és egyedül uralja a Google-keresések találati listáját különféle kecskebérlési kulcsszavakra. Az organikus látogatók száma elsőre kevésnek tűnhet, azonban a keresések mögött vásárlásra kész, erősen elkötelezett érdeklődők állnak, így a kevés lead is jelentős üzleti forgalmat generál.

A piaci dominancia mögött egy jól szervezett affiliate hálózat áll: a vállalat gyakorlatilag coaching szolgáltatást és üzleti támogatást nyújt azoknak a gazdáknak, akik szeretnének kecskékkel dolgozni és vállalkozni ezen a területen. Az oldal fő bevétele abból a licencdíjból származik, amit az ország különböző pontjain működő kecskés szolgáltatók fizetnek az affiliate rendszerhez való csatlakozásért és az ezzel járó támogatásért.

Az elemzés felvet több kérdést is: Vajon meddig tartható fenn, hogy egy ilyen szűk piaci szegmenst szinte egyetlen cég ural? Milyen további növekedési és monetizációs lehetőségek rejlenek egy ilyen rendszerben? Hogyan lehet még jobban kihasználni az online keresési trendeket, illetve hol érheti váratlan kihívás a cég növekedését?

Ezek a témák inspiráló példát adnak mindenkinek, aki arra gondol, hogy egy offline vállalkozással milyen lehetőségei vannak az online térben, különösen erős piaci koncentráció esetén.