A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 6 perc

Hogyan lett műalkotás a Treble Clef TCA-M hangsugárzó?

Különleges hangtervezés, forradalmi anyaghasználat és lenyűgöző dizájn – ezek fonódnak össze a Treble Clef TCA-M hangsugárzó megszületésének történetében.

Az elegáns formavilágú Treble Clef TCA-M hangszóró tervezésének hátterébe nyerünk betekintést, ahol a kivételes hangzásélmény és a különleges megjelenés találkozik. A beszélgetés során részletesen feltárul, miért alkalmaztak kéthéjú, fából készült basszusrendszert, és hogyan játszik szerepet ebben a folded dipole elv, aminek köszönhetően a hangszóró csak elölről hátrafelé sugároz hangot.

Az anyaghasználat is különös figyelmet kap: a cementalapú szintaktikus hab extrém energiaelnyelő tulajdonsága miatt még erős mélyhangok mellett sincs semmiféle rezgés vagy doboz-effektus. Ennek köszönhetően a hangtisztaság megmarad, anélkül, hogy a ház színezné vagy torzítaná a hangzást.

Érdekes kérdéseket vet fel a formatervezés fizikai és akusztikai követelményeinek összehangolása, például az élek teljes elhagyásával a diffrakció kiküszöbölése vagy a 180°-os hangszórás elérése. Megvizsgálják azt is, hogy az egyes hangszóróegységek integrációja miként alakít ki egyetlen pontforráshoz közeli megszólalást.

A technológiai újdonságokat, például a DSP-alapú aktív elektronika, a háromutas rendszer és az egyedi keresztváltó ismertetését követően felmerül a kérdés: lehet-e egy hangszóró egyszerre kifogástalan hangzású eszköz és önálló szobrászati műtárgy?