A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 17 perc

Hogyan lett minden étel fehérjével dúsítva? A trendek, az ipar és a valós igények nyomában

A fehérje napjainkra mindenhol jelen van az élelmiszerpiacon, a fitnesztrendektől az ipari marketingig. De vajon tényleg szükségünk van ennyi extra fehérjére?

Ma már szinte minden élelmiszerben megtalálható a fehérje, legyen az gabonapehely, joghurt, édesség vagy akár popcorn. A tartalom alaposan körbejárja, hogyan lett a fehérje a legújabb táplálkozási őrület Észak-Amerikában, érintve a legnagyobb élelmiszergyártók szerepét és a fitnesz influencereket is, akik szinte mindenhez fehérjét ajánlanak.

E trendekhez képest a fehérje hangsúlyát nemcsak az influencerek, hanem az egész élelmiszeripar is erősíti. A tartalom kitér arra is, hogy a fehérje sosem került a táplálkozás ‘fekete bárányai’ közé, mint a zsír vagy a cukor. Közben felmerül a kérdés: tényleg szükségünk van-e ennyi extra fehérjére, vagy ez csupán egy jól felépített marketingfogás?

Sok szó esik arról, hogy a fogyasztói igényeket mennyire manipulálja az ipar: a fehérjetrend mögötti üzleti érdekek, a bővülő kínálat, illetve az is, hogy a legtöbb proteinpor, szelet vagy ital egyáltalán nem áll komoly szabályozás alatt. Felvetődik, hogy „normál” étrenddel is bőven bevihetnénk elegendő fehérjét.

Egy további kérdéskör, hogy mennyire fonódik össze a fehérje-fókusz a férfi identitással, illetve hogy mennyire érinti a növekvő testsúlycsökkentő gyógyszerek piacát. Végül az is felmerül, hogy ezek az új élelmiszerek gyakran többe kerülnek, miközben nem feltétlenül javítanak az egészségen, sőt, talán el is terelik a figyelmet a valóban fontos tápanyagokról, például a rostokról.