Az alkotó egy régi, hibás eredeti Xbox konzolból próbál hordozható gépet építeni, számos technikai kihívásba ütközve. Az Xboxot szétszereli, feltárja a hibás egységeket, például a DVD-meghajtót és a merevlemezt, majd alternatív megoldásokat keres ezek kiváltására.
Az átalakítás során kitér arra, milyen különböző hardverhibák okozhatnak problémát, illetve hogyan lehet ideiglenes vagy végleges javításokat végezni kis SMD alkatrészek cseréjével, forrasztással és egyedi kábelezéssel. Részletesen bemutatja, miként lehet a nagy, nehéz alkatrészeket helyettesíteni könnyebb alternatívákkal, például hogyan váltható ki a régi merevlemez egy CompactFlash kártyára átalakítva.
Az energiaellátás kiszerelése és helyettesítése komoly akadályokat gördít elé, és részletesen bemutat egy laptopakkumulátoros megoldást, valamint a kapcsolódó akkumulátor-kezelési problémákat. Vajon sikerül-e megfelelően működtetni az Xboxot akkumulátorral, és mennyi ideig bírja egy feltöltés?
Az építés érdekességeit színesítik a különböző, véletlenül előkerülő hibák, műszaki bakik, illetve a Nintendo Switchhez vagy más kézikonzolokhoz való hasonlítgatás. Felmerül az is, hogy érdemes-e egyáltalán efféle kézikonzolt alkotni, mi jelenik meg újrahasznosított alkatrészként, és mennyire lehet praktikus a végeredmény?