A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 12 perc

Hogyan lett a Nescafé a világ kedvenc instant kávéja?

Tudd meg, milyen történelmi, gazdasági és kulturális lépések tették a Nescafét a világ egyik legsikeresebb instant kávéjává, és hogyan alakította a Nestlé stratégiája a globális kávéfogyasztást.

Világszerte emberek milliárdjai fogyasztanak kávét minden nap, de vajon hogyan tudott egy márka, a Nestlé, szinte minden országban meghonosítani egyazon instant kávét, a Nescafét?

A történet visszavezet a 19. századi Svájcba, ahol Henri Nestlé eredetileg nem is a kávéval, hanem gyermekételek fejlesztésével alapozta meg a cég sikereit. Az instant kávé feltalálása azonban később, egy különös, túltermelés okozta válságra adott válaszként született, amikor Brazíliában kávébőség jelentkezett.

Nestlé nemcsak technológiai újításban, hanem globális terjeszkedésben is élen járt: különböző országokban eltérő marketingstratégiákkal sikerült meghódítani a helyi fogyasztókat – például Japánban édességekkel teremtették meg a kávéízekhez kötődő korai élményt, Indiában pedig helyi ízekhez igazították az instant kávét.

Az instant kávé diadalmenete során szóba kerülnek gazdasági tényezők, kulturális szokások, sőt, még generációkon átívelő fogyasztói szokások kialakítása is. De milyen kihívásokat jelent a modern specialita coffee mozgalom és a fiatalok változó ízlése a márkának? És tényleg beindulhat-e egy újabb instant kávé boom?