Az interjú bepillantást enged a Ghost of Yotei fejlesztési kulisszatitkaiba, fókuszálva arra, hogyan teremtenek még átélhetőbb és természetesebb nyílt világot a játékosoknak. A fejlesztők részletezik, miként törekedtek arra, hogy ne a grafikus felületek, hanem a felfedezés vágya irányítsa a játék menetét. Szó esik arról is, hogyan ötvözik a vizuális szépséget és a játékmechanikai újításokat, hogy a világ valóban élőnek hasson.
Egyik központi téma az élményszerű felfedezés és az immerszió növelése; felmerül, hogy mechanikailag milyen változtatások – például a napló helyett diagétikus információk, az új távcső vagy a táborhely funkciók – teremtik meg az egyedi atmoszférát. Külön hangsúlyt kapnak az olyan ikonikus elemek, mint a vadonban bolyongó farkas társ vagy a változatos fegyverhasználat, beleértve a kard, szigony és kusarigama repertoárt.
A beszélgetés kitér a harcrendszer improvizációs szabadságára is, ahol a játékos többféle fegyvert, köztük lőfegyvert és dobófegyvereket próbálhat ki, miközben a klasszikus szamurájfilmek precizitása továbbra is alapvető fontosságú. Szóba kerül a fejlődő vérdíjrendszer, amely új kihívásokat és veszélyeket sodor a főhős karakter útjába, beépítve a világ dinamikusabb reakcióit a cselekedetekre.
Megemlítik, mennyire inspirálták őket más nagy sikerű nyílt világú játékok, például a Red Dead Redemption, a Breath of the Wild vagy az Elden Ring, kifejezetten az elmélyült felfedezés érzetében. Felvetődnek izgalmas kérdések az egyensúlyról a funkcionalitás és az immerszió között, valamint arról, hogyan lehet úgy alakítani a játékélményt, hogy minden játékos magáénak érezze azt a világot, amelybe belép.