Az interneten egyre nehezebb eligazodni az információk és vélemények tengerében: az előadó, tudósként és tanárként, saját tapasztalatai mentén vezeti végig a nézőt azon, hogyan lehet megkülönböztetni a valós információkat a félrevezetőktől.
Sokszor a mesterséges intelligencia alapú keresések is tévedhetnek, ezért mindig érdemes ellenőrizni a forrást, megkeresni az eredeti cikket vagy adatot, mielőtt igaznak fogadjuk el. Felmerül a kérdés, mennyire bízhatunk olyan weboldalakban, amelyek nem oktatási intézményekhez kapcsolódnak, illetve hogyan befolyásolhatják az iparági szereplők vagy podcast-házigazdák érdekei, véleményei a bemutatott tartalmat.
További fontos kérdés, hogy mikor tekinthetünk megbízhatónak egy kutatási eredményt, és mik lehetnek azok a tipikus „sárga” vagy „piros zászlók”, amelyek óvatosságra intenek. Ilyen például, ha egy kijelentés mögött összeesküvés-elmélet húzódik, vagy ha valaki egész iparágakat, társadalmi csoportokat címkéz meg általánosításokkal.
A videó érdekfeszítő példákat mutat be a tudományos újdonságok, vélemények vagy akár az AI által létrehozott tartalmak megítéléséről, valamint kitér arra, mikor érdemes fokozottan kritikusan gondolkodnunk, és hogyan alakíthatunk ki önálló véleményt hiteles adatok alapján.










