A felvételben Eric egy nagyon érdekes kérdést vet fel: lehet-e vagy érdemes-e hangszínszabályzót, azaz equalizert használni rossz minőségű vagy vékonyan, harsányan szóló felvételek esetén? Paul azzal indítja a témát, hogy a hangrendszer fejlesztésével, jobb komponensek használatával mélyebb részletek, gazdagabb zenei élmény érhető el, ám ez gyakran azt is magával hozza, hogy a korábban kedvelt, silányabb minőségű felvételek vékonyabbnak és harsányabbnak hallatszanak.
Tudatos zenehallgatáskor, amikor valóban a hangzás a cél, felmerülhet a kérdés: hogyan lehet a kevésbé jól rögzített zenékből is a legtöbbet kihozni anélkül, hogy az összképet lerontanánk? Itt jön elő az equalizer, és Paul lényeges különbséget tesz a digitális és az analóg hangszínszabályzás között. Egy modern digitális rendszerben a DSP alapú EQ-funkciók révén kockázatmentesen javíthatunk az élményen, míg analóg rendszereknél ez már veszélyeztetheti a hangminőséget minden egyes lejátszott zeneszám esetén.
Felmerül egy izgalmas vízió is: milyen lenne egy olyan eszköz, amely automatikusan felismeri az egyes zeneszámokat, és hozzájuk eltárolt, személyre szabott EQ-beállításokat alkalmaz? A beszélgetés nem csak technológiai oldalról közelíti meg a kérdést, hanem a mindennapi, élményszerű zenehallgatás szempontjából is elgondolkoztat: vajon meddig érdemes tökéletesíteni a hangzást, és mikor érdemes egyszerűen csak hátradőlni és élvezni a zenét?