A
A
  • Angol
  • Magyar
  • 5 perc

Hogyan hódította meg a Crocs a kínai Z generációt?

Miközben sok amerikai márka visszaesést tapasztal Kínában, a Crocs látványos növekedést ér el azzal, hogy képes megszólítani a helyi Z generáció igényeit és kultúráját.

Kína piacán egyre több amerikai világmárka ütközik nehézségekbe: a Nike eladásai például jelentősen visszaestek az utóbbi időben, amit fokoz az erős helyi verseny és az egyre hangosabb antiamerikai hangulat. Mindezekkel szemben azonban akad egy váratlan kivétel, egy olyan amerikai márka, amelynek forgalma folyamatosan emelkedik.

Az utóbbi időszakban a Crocs Kínában több mint 30 százalékos növekedést ért el, miközben észak-amerikai bevételei csökkentek. Sikerének kulcsa, hogy a márka képes volt megszólítani a kínai Z generációt, akik kiemelten keresik az önkifejezés és a személyre szabás lehetőségét. Az eredeti szlogent is módosították, így lett belőle a ‘szabadnak születve’, amely erőteljesen rezonál a fiatal fogyasztói réteggel.

Különös figyelmet kapnak a személyre szabható Jibbitz díszek, amelyek segítségével az egyéni stílus hangsúlyozható. A Crocs helyi influenszerekkel, köztük a népszerű színésznő Bai Luval dolgozik, valamint közös termékeket készít feltörekvő kínai tervezőkkel, például Feng Chen Wanggal is. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a márka kevésbé tűnjön amerikai gyökerűnek, illetve jobban illeszkedjen a kínai fogyasztók ízléséhez.

A videó kitér arra is, hogyan vált a Crocs stratégiai döntései révén trendivé és keresetté a helyi fiatalok körében, emellett példákkal mutatja be, miként alkalmaz hasonló taktikákat más globális láncok, mint a McDonald’s vagy a KFC, akik a helyi popkultúra és gamer közönség felé is nyitnak. Felvetődik a kérdés: milyen tényezők miatt sikeres egyes márkák beilleszkedése a kínai piacra, míg mások elbuknak?