Kína AAA játékiparának felemelkedése az elmúlt évek egyik legizgalmasabb jelenségévé vált. Az elmúlt időszakban a nemzetközi porondon is sikert arató Black Myth: Wukong hirtelen sikerével új korszakot nyitott a kínai fejlesztésű, nagyköltségvetésű játékok számára.
Érdekes kérdés, hogy mi okozta ezt a fordulatot, hiszen a múltban komoly szabályozás, konzoltilalom és a mobiljátékokra koncentráló szemlélet határozta meg a kínai piacot. A videó bemutatja, ahogy ez az átalakulás most szakértők és piacvezetők bevonásával gyors ütemben zajlik, egyre nagyobb költségvetésekkel és globális ambíciókkal.
Kiemelést nyer, hogy a Black Myth: Wukong mellett számos más kínai fejlesztésű akció-RPG is készül, amelyek mind egyedi módon ötvözik a nyugati és keleti mitológiát, játékmeneti megoldásokat és látványvilágot. Vajon jól jár-e a piac azzal, ha ilyen sok hasonló stílusú játék készül? Milyen szerepet vállal ebben a kínai állam, amely immár aktívan támogatja az iparágat?
Sokan felvetik, hogy a változást nemcsak kulturális, hanem gazdasági és munkaerőpiaci tényezők is segítik. A videó körbejárja azt is, hogyan egyensúlyoznak a fejlesztők a nemzetközi közönség és az autentikusan kínai történetmesélés között, hogy játékaik világsikerre törjenek.